Blogul meu , părerile mele , lumea mea !

Școala … o prostie în România !

Nouă , elevilor , școala ne ocupă destul de mult timp așa că m-am gândit să îmi las și eu părerea despre școală .

În primul rând vă spun de pe acum că nu mă aflu în rândul celor cărora le place școala . Nu pot să zic nici că o
urăsc , are totuși părțile ei bune .

Cum privesc eu școala ? Un loc unde mă distrez cu colegii , dorm la ore și ma plictisesc în timp ce profesorul
îmi predă niște lucruri care poate mă vor ajuta pe viitor sau nu . Cei drept , am anumiți profesori care chiar
țin pasul cu elevii , cu generația noastră și fac ca orele lor să devină interesante și să nu mă plictisesc .

Nu suport profesorii care cred că materia lor este importantă , care predau 10 pagini și după te pun să înveți pentru ora următoare , care sunt prea serioși și nu țin la glumă și nu în ultimul rând , profesorii care au o vârstă destul de înaintată care , nu înțeleg ce mai caută în învățământ și de ce nu lasă loc celor tineri .

Notele : nu pot să zic că am niște note mari , totuși mi-a ieșit o medie semestrială acceptabilă din punctul meu de vedere (~8.20) și nu ma plâng . Cu învățatul stau prost , nu cred că am învățat mai mult de 5 lecții semestrul ăsta și nici alea cap-coadă . Pe zi ce trece observ că sunt unii disperați de-a dreptul să ia 10 la toate materiile ,
să aibe o medie mare și să se aleagă cu ce ? Cu nimic . Nu îi văd cu nimic mai presus de mine , de noi , cei care nu ne batem prea mult capul cu școala și chiar dacă avem note mici suntem conștienți de faptul că putem mai mult , că putem fi și noi la nivelul lor , dar poate că nu vrem . Sunt unii care tocesc zilnic doar pentru niște note , care pentru mine sunt nesemnificative . Sunt de părere ca în viitor nu îi vor ajuta cu nimic acele medii de 10 sau premiile I , II , III . Văd și eu la T.V o grămadă de oamenii de succes care abea dacă au făcut 10 clase și totuși au foarte mulți bani și duc o viață de lux .

Idee e că la școală suntem puși să învățăm foarte multe materii , care multora dintre noi nu ne plac . De ce trebuie să învăț eu la fizică dacă nu vreau să mă fac mecanic sau electrician ? De ce să învăț chimie dacă nu vreau să mă fac om de știință / chimist ? De ce să mă chinui să desenez ca într-un final să iau tot o notă proastă , știind că nu m-am născut pictor ? Acum , nu vreau să spun că majoritatea materiilor nu își au deloc rostul , dar e de ajuns să învățăm niște chestii elementare , lucruri de bază , care ne vor fi de folos și e bine să avem în cap câteva idei despre fiecare . Cel mai bun lucru ar fi să ne concentrăm pe ceea ce ne place și să învățăm ce credem noi că ne ajută pe viitor , știind desigur că vrem un viitor în acel domeniu .

Uniforma : aud tot felul de chestii de la anumiți profesori cum că purtăm uniformă că să ne distingem de cei de
la alte școli sau să nu vină fiecare la școală cu fel de fel de haine de firmă , iar cei care nu-și permit să se
simtă oarecum prost și multe alte idei . Eu nu sunt de acord cu nici una . Nu vreau să fiu obligat să port anumite haine atâta timp cât mie nu îmi plac . De ce să port pantaloni de stofă ? Doar ca să par elegant sau să par un elev model ? Cred că sunt destul de elegant și în niște blugi cu un tricou sau o cămașă . Acum mai e și faza cu cămășile sau bluzele , care trebuie să aibă culoarea impusă de ei . Acum câteva săptămâni , am fost într-o cămașă albă și o bluză roșie . Când a venit directoarea să ne controleze de uniformă , m-a întrebat de ce port acea bluză roșie ? O întrebare retorică la care îmi răspunde că vreau să ies în evidență și alte chestii care i-au ieșit pe gură . Legat de uniformă , știu și un vers spus de Vescan : ‘De când morții tăi țoalele dau caracter ?‘ .

Cam asta e părerea mea despre școală , învățământul din România este dezamăgitor de prost gândit … ore multe , oboseală , materii inutile și multe altele .

Lasă un răspuns

