Blogul meu , părerile mele , lumea mea !

Mai nou la școală primim supă la plic .

Astăzi am avut parte de o ‘experiență frumoasă’ la școală . În timpul orei , dna. Director a venit cu 2 cutii pline cu supă la plic (supă instant) . Din câte am înțeles există o firmă ‘VIFON‘ la care lucrează părintele unui copil din al nostru liceu și pentru a-și promova produsul ne-au ales pe noi sa ne ofere 6 pachete de supă la plic , ba chiarcu diverse sortimente . WOW ! În loc să ne fi dat ceva sănătos , ne dau toate prostiile pline de E-uri de care nu avem nevoie . Când am ajuns acasă am căutat pe net detalii despre această supă și am rămas șocat …

” Un experiment dur: un reporter a mâncat o săptămână numai supă la plic. I-a crescut tensiunea, îi ardea faţa, senzaţia de balonare l-a epuizat . Supa e din E-uri care se umflă în apă . Supa la plic e minciuna perfectă. Câteva fire de paste făinoase, un strop de ulei şi aromele tocate mărunt . Totul costă maxim 2 lei. Cu o cană de apă fierbinte, ingredientele se umflă şi-ţi măresc volumul. Suficient cât să-ţi astâmpăre foamea. Şi suficient cât să-ţi pună în pericol sănătatea dacă le mănânci timp îndelungat .În pliculeţe de supă instant nimic nu pare a fi sănătos. În general, conţin paste făinoase deshidratate şi două pliculeţe: unul cu grăsimi, iar celălalt cu arome. Amestecate cu apă fierbinte, îşi măresc volumul de 30 de ori . „Sunt cel puţin două aspecte care trebuie luate în calcul. Aceste supe asigură cantitatea de energie, dar aportul nutritiv efectiv este foarte scăzut”, explică Constantin Ţîbîrnă, nutriţionist  . „

„Singurul avantaj ar fi acela că se fac în 2 minute. Dacă nu sunteţi pretenţioşi, ar putea avea chiar si gust bun. Lista de pericole e însă foarte mare . Supele la plic, pe care le facem rapid, contin un adevarat cocktail de E-uri. Medicii spun că cei care consumă aceste supe pe termen lung s-ar putea îmbolnăvi de cancer la stomac sau la colon .”

” Sunt foarte multe E-uri de sinteză, pe lângă elementele deshidratate. De asemenea, au multă sare, generând tensiune arterială. Nu sunt indicate hipertensivilor, celor cu afecţiuni ale ficatului sau ale rinichilor. Nu trebuie să se înţeleagă că, dacă mănânci o ceaşcă de supă instant, te îmbolnăveşti şi mori, dar consumul îndelungat poate cauza probleme . „

Din toate astea m-am convins că nu trebuie să mânanc vreodată așa ceva . Am de gând să mai trăiesc … Până și câinele meu a refuzat să mănânce supă la plic . În opinia mea , asta a fost cea mai mare prostie făcută vreodată de conducerea liceului . Ar fi trebui să se informeze mai întâi cum stă treaba cu această supă instant , și să refuze din prima oferta celor de la firma ‘VIFON‘ pentru promovare . De asemenea nu văd motivul pentru care să mânănc o asemenea supă atâta timp cât am supe și ciorbe SĂNĂTOASE în frigider . O prostie ! Bine măcar că nu o să primim în fiecare zi , a fost doar azi și toată treaba a fost doar în liceul nostru .

Cam așa arată minunata supă :

Vifon_Supa_de_rata_punga_60g_ngk

Odată cu evenimentul ăsta mi-am amintit și de secvența asta :))

Lasă un răspuns

